środa, 23 listopada 2016

BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI U DZIECKA - warsztaty

warsztat 6.
Czym jest godność człowieka? Co się na nią składa?
1. JESTEM WAŻNY, WARTOŚCIOWY
2. WIEM, UMIEM, POTRAFIĘ, WIERZĘ WE WŁASNE SIŁY

Jak rozmawialiśmy na warsztatach to wszystko pięknie wyglądało. No bo przecież każdy wie czym jest godność człowieka, każdy wie w jaki sposób okazuje się szacunek drugiemu człowiekowi.

Ciekawa jednak jestem jak to wygląda w praktyce u każdego z nas.
Jestem świadoma tego, że popełniam błędy, że nie okazuję wystarczająco często jak bardzo mi zależy na moim mężu. Nieraz ma mi to za złe, że nie doceniam jego starań, że nie mówię mu że go kocham. Doceniam i kocham. Ale w codziennym życiu zapominam mu o tym powiedzieć. A to niestety ma wpływ na jego zachowanie wobec mnie i na jego własną samoocenę.
A jak to będzie w stosunku do naszego dziecka?


Warsztaty cenne. Myślę że można by temu tematowi poświęcić całą serię spotkań a nie tylko trzy godziny. Przydałyby się każdemu z nas, bo wiele osób ma problem z okazywaniem szacunku i docenianiem drugiej osoby...

........................

W temacie szacunku - mam ostatnio w pracy poważny konfikt między pracownikami. Każdy każdemu wytyka błędy, donosi jeden na drugiego. Taka codzienna wzajemna nagonka. Nie wiem co z tego wyniknie. Przydałby się tu mądry kierownik, psycholog, który potrafiłby rozładować napięcie. Tymczasem decyzja kierownika - jak masz jakąś skargę to poproszę na piśmie - wywołała efekt odwrotny. Staliśmy się sobie jeszcze bardziej wrodzy ...
Być może skończy się to zwolnieniami.

Będę więc musiała ponownie szukać pracy, tuż przed adopcją .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz